tirsdag 7. juli 2009

det braker når jeg river opp brystkassen og ribbeina knekker.

visste du at det er slik de utfører hjerteoperasjoner? en venn av meg har ett arr fra en slik operasjon. det går i en linje på midten av brystet hans. er ikke du medisinstudent? se her, her har du en once-in-a-lifetime-se-og-lær-oppurtunity. er ikke du oppurtunist? jeg har lært at man alltid skal leve som at dommedag kan komme når som helst. vel; nå er faen meg dommedag her, og jeg henger rundt med brystkassa åpen. liker du å leke Gud? er det derfor du er medisinstudent? vel, du er ikke ferdig utdannet, så idag er det jeg som får leke Gud. hva synes du om det? det er vel det du alltid har vært redd for. har du ett kamera med deg? du burde ta noen bilder, nå som du har sjansen. nærbilder av ett levende hjerte, det er det vel ikke mange av dine medstudenter som har? knips i vei, jeg er god til å posere. har brukt mye av mitt liv til å se på top model, forstår du. nei, vi kan ikke stå her å henge. det er på tide å få ting unnagjort, det er jo tross alt dommedag! hvem skal dømmes først? det er da innlysende. deg såklart! jeg kan da ikke løpe verden rundt, med hjertet på display bare for å dømme noen. det vil være enklest, når man skal velge mellom 7 milliarder mennesker, å velge den som er nærmest. det enkle er ofte det nest beste, er det ikke det de sier? og jeg må innrømme at jeg har svekket min fysiske tilstand ytteligere, og blir derfor nødt til å ta til takke med det nest beste. så, tja, hva skal du dømmes for? seksuell omgang med din nevø? voldelig uttrykksmetode mot din mor? massemord på klassekamerater og bekjente? milliardsvindel? eller bare rett og slett alle pengene du har brukt til å støtte barnearbeid og miljøforbrytelser? vet du hvor mange liv du har ødelagt? jeg snakker ikke bare om de 7 milliarder av menneskene som allerede er her, men de neste 7 milliardene som ennå ikke har blitt født. du er avskylig. "bare en helt vanlig fyr", sier du. nå ja, jeg mener, hvis man ser bort i fra alle tingene du har gjort.. så er du jo ganske allright. men jeg blir nok nødt til å dømme deg for dine synder, alikevel. ...så er det vel kanskje ikke alle dine synder, men her får du sjansen til å bli en helgen! å være jesus! dø for dine synder mann! DØ!

"faen, dette går ikke, han blør for mye...rive opp sin egen brystkasse hva er det for en idè? herregud, nei, vi mister ham... "

"Beklager fru Jakobsen, livet sto ikke til å redde..."

Ingen kommentarer: